Armar, tentakler, ögon och nosar...

Tadaa, en bläckfisk!

Det var kanske inte så svårgissat..? Det tog lite längre tid än jag hade räknat med att göra färdigt den, bara. Jag brukar tycka att det är lite tråkigt att virka ben till fyrbenta djur, för att det blir så mycket upprepning. Den här bläckfisken har 10 armar och det skulle vara tentakler på alla. Det blev ganska många, likadana, tentakler att virka och sy fast på armarna... Men till slut fick den vara färdig!




Idag kom en hel massa säkerhetsögon samt två rosa säkerhetsnosar, som jag beställde för några dagar sedan från en webbsida jag hittade. Lyckan är stor, fast de får ändå ligga i virk-korgen och vänta ett tag. På gång just nu är en kanske annorlunda och ganska nördig figur, som Herr S önskade/föreslog att jag skulle göra. Dessutom är huvudet fullt av andra idéer!

Nu är det snart dags för några dagars umgänge med kompisar och familj, så med den här bläckfisken önskar jag er en riktigt glad midsommar!

Kommentarer

  1. Sötaste bläckfisken jag någonsin sett!

    SvaraRadera
  2. En liten uppdatering: Ögonen (och nosarna) som jag beställde kommer från virkaholic.com (Svartlok), som jag nu lagt till som en av de bloggar jag följer här till höger.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar