Blandade amigurumis - mina senaste verk



Enhörning. Jag lät fantasin flöda fullständigt!

Ödla.

Familjen Lejon. Inspirationen kom från mycket Animal Planet-tittande...


Sköldpadda. Med rosa skal, ja. Just den här arten ser ut så!



En liten djävul, som jag kom på att jag ville göra när jag höll på med enhörningen. Som en motvikt kanske!

Jag hade planerat att göra en pingvin, men så såg jag zebror (på Animal Planet igen, eller någon annan djurkanal) och blev så fascinerad av hur de ser ut, så det fick bli en zebra först!

Han blev lite för rund och tjock i kroppen, men huvudet blev jag ganska nöjd med.
Pingvinen är under konstruktion nu istället. Förhoppningsvis hittar jag ögon åt honom i morgon så att han kan få bli färdig då.

Kommentarer

  1. Underbara skapelser! Ödlan ser ut som om han blivit ertappad med något han inte borde gjort - "Ooops!"
    Zebrans huvud blev mycket fint, tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Tack, vad roligt att även någon jag inte känner har hittat hit! Väldigt mycket fint fanns det i din blogg också.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar