Indian

Nu har indian-freaket i mig kommit fram. Jag har, så länge jag kan minnas, tyckt om indianer. De har fina kläder och smycken, ett fint förhållningssätt till naturen och omvärlden, och ja, jag gillar hela grejen med indianer. Självklart finns det ju mindre trevliga individer och grupper även där, precis som i alla andra kulturer, men man får väl generalisera lite!

Man kan ju undra varför jag inte har virkat någon indian tidigare, om jag nu tycker så mycket om dem. Kanske har jag varit rädd för att inte kunna göra den rättvisa, eller så har det bara inte blivit av. Förrän nu! (Tack Mimmi för den lilla sparken i rumpan!)



Det här med att använda hårvax, som jag kom på när jag gjorde räkan, tycker jag var en toppenidé. Nu är jag inte längre orolig att trådarna som utgör figurers hår och annat ska fransa upp sig i ändarna.

Genidraget den här gången var fjädrarna. Det måste ju vara minst en fjäder på en indian. Jag skulle just masa mig ner till källarförrådet för att leta upp en gammal påskfjäder att klippa till, när jag kom på att de där som sticker en i ryggen när man sitter i soffan och sedan kommer ut ur kuddarna redan är i perfekt storlek!



 "Vi ärver inte jorden av våra föräldrar, vi lånar den av våra barn."


"Först när det sista trädet huggits ned, 
den sista floden förgiftats 
och den sista fisken fångats, 
kommer den vite mannen förstå att man inte kan äta pengar." (Cree-indianerna)







Be happy!

Kommentarer