Dagens outfit

Det här är ju absolut ingen modeblogg, men en "dagens outfit" tänkte jag ändå skulle få dyka upp då och då.

Dagens outfit: virkad mössa.


En tunn vår-/höstmössa, virkad i bomullsgarn. Från början var den helsvart med ett ljusblått "band" av luftmaskor som knöts ihop med en liten rosett, men jag tyckte inte att det var så snyggt, så jag gjorde om den. Förra våren tror jag att det var. En tjock virknål (7 mm. kanske) använde jag trots det tunna garnet, så att mössan skulle bli ganska lös.

Det syns på blomman att den har varit med ett tag, knölats ner i och upp ur väskor och fickor, men mössan fyller ändå sin funktion! Tidiga morgnar och sena kvällar har jag använt den ända sedan i mitten av augusti. En blåsig höstdag som denna är den också alldeles lagom.




Be happy!

Kommentarer