Uppdrag slutfört


I tidigare inlägg nämnde jag att jag hade ett virkuppdrag på gång. Här är resultatet!


"Vad glor du på? Har du aldrig sett en hund förut?"
"Det är ju jag, dummer!"


En läsare ville pigga upp en vän som tycker speciellt mycket om hundar av rasen Welsh corgi cardigan. Det är ju jätteroligt om något som jag har virkat kan hjälpa till att glädja andra, och ännu roligare om det är en person som jag inte ens känner. Helt i Happy yarn Jobs anda!

På köpet fick jag lära mig att det finns en hundras som heter Welsh corgi, som inte har någon svans. Varianten Welsh corgi cardigan ser likadan ut, fast med en stor, rävaktig svans. (Jag övervägde att göra en cardigan till hunden, men jag tror inte att det skulle bli särskilt bra, så det blev inga utsvävningar).








Be happy!







Kommentarer