Dagens outfit

Jag vet, dagens outfit igen. Men som jag skrev innan, det blir mycket sådant nu när det börjar bli kallt.

Det var det här som skymtade i förra inlägget. En...


...handledsvärmare!
Inte bara en, utan två har jag förstås gjort. En till varje hand. Det är svårt att fota båda handlederna samtidigt, bara.




De värmer skönt, såväl inomhus som utomhus, och sätter dessutom lite färg på tillvaron!

Garnet jag använt är Molly från Järbo garn. 100 % acryl är egentligen ganska kasst, men just det här är så mjukt och skönt så jag kunde inte låta bli.

Virkningen var enkel; bara runt, runt tills man är nöjd. För att få rätt storlek var det ju bara att prova sig fram. Lite kaos blir det förstås med alla garnnystan och trådar, men särskilt svårt är det inte.








Igår fick jag ett nytt virkuppdrag! En katt ska det bli den här gången, och inte vilken katt som helst. Vi får se hur det går...




Be happy!

Kommentarer