Rödmaskad helig birma


Ännu ett uppdrag utfört!


Det här var inte det lättaste. Helig birma är verkligen en jättefin kattras och varje gång jag tittade på en bild av en riktig sådan katt kände jag att det var ett omöjligt projekt jag hade gett mig in i. Till slut känner jag mig ändå ganska nöjd med skapelsen och jag hoppas att uppdragsgivaren också blev nöjd.









De enda kattögon jag har är gröna och eftersom den här katten skulle ha blå ögon, fick det bli vanliga. Om jag har förstått det rätt så blir även katternas pupiller runda i mörker, så det går väl det också. 

Nosen blev virkad. Jag provade först med en säkerhetsnos, men den var både för stor och för rosa och fick katten att likna en gris. 



Som tur är har jag Herr S som kan ge mig konstruktiv kritik. Han vågar tala om när det inte ser klokt ut och kommer med förslag på hur jag kan göra istället, så att jag har en chans att ändra innan det är för sent. Jag gör ju inte alltid som han säger, men det är ändå värdefullt att få ärliga kommentarer från någon som jag vet (hoppas jag) tycker om mig oavsett.

Det bästa med att få uppdrag är att jag vet att någon faktiskt vill ha det jag gör, till skillnad från när jag ger saker till familjen och de kanske känner sig tvungna att säga "Ååh tack, vad fint...".



Miaoo!


Be happy!

Kommentarer