Halsduk

Ni som följer Happy yarn Jobs på facebook vet kanske att det har varit en halsduk på gång ett tag. Jag gjorde den av garnet som blev över efter handledsvärmarna, för att använda upp det. Naturligtvis tog det slut innan den var tillräckligt lång, så jag fick köpa ännu mera garn. Nu när den äntligen är färdig, är jag inte så säker på att jag är nöjd med den ändå... Det blev nästan lite väl mycket färg.

Den är gjord med puff-maskor (för instruktionsvideo från Drops design, se här ). Jag gjorde dock inte exakt så som i videon, eftersom jag inte kom ihåg riktigt hur man skulle göra när en vän kom med förslaget att göra halsduken i puff-maskor. Det var först senare, när jag tittade på videon, som jag upptäckte att jag gjort "fel". Men det gick ju bra ändå!

Hur som helst, här är resultatet:





Eftersom den blev så tjock hade det varit bättre att inte göra den så bred, men det var inte mycket jag kunde göra åt det eftersom jag klippte av garnet varje gång jag bytte färg. Jag har inte använt den ännu, men jag får väl försöka lära mig att tycka om den. Det var i alla fall roligt att göra en hel skapelse med de lite annorlunda puff-maskorna. Det kommer säkert att bli mer av det i framtiden.


Be happy!








Stoppa magsjukan! Tvätta händerna!











Kommentarer

  1. Den blev ju jättefin och jag tror inte att den kommer att sticka ut sådär jättemycket om du har den under jackan :) Den ser jättemysig ut och jag är helt säker på att du kommer att tycka om den. Funderar faktiskt själv på att göra en liknande halsduk med puff- maskor :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar