Zombie nr. 2

Den har egentligen varit färdig i nästan en vecka nu, men jag har knappt varit hemma (eller sovit, för den delen) på hela veckan känns det som, så han har bara stått här och väntat. Riktigt så härjad som Herr Zombie har inte jag känt mig i alla fall, och det är ju tur.





Att virka är ju ganska helylle och gulligt, tycker jag. Därför är det roligt att få göra något riktigt snuskigt ibland, som till exempel en levande död med trasiga, blodiga kroppsdelar och inälvor som hänger ut.

En bit av hjärnan tittar fram.
En tarm hänger ut.












Eftersom den förra var en tjej (eller kvinna) (som för övrigt blev döpt efter mig), tyckte jag att det var roligt att göra en manlig zombie den här gången. Hans mörkblå byxor matchar förhoppningsvis hennes klänning. Om någon vecka levereras han till Stockholm och då får vi se hur de trivs ihop. Fast att trivas är väl i och för sig inget som zombies skulle göra överhuvudtaget... om de nu fanns.




Be happy!


Kommentarer