Snöflingor

När jag fyllde år, strax innan jul, fick jag en pysseltidning. Där hittade jag, bland mycket annat, virkade snöflingor. Dem måste jag ju bara göra, tänkte jag och gav mig på att läsa mönstret.

Här kommer en liten bekännelse: att jag i stort sett bara virkar på frihand beror inte enbart på att jag inte gillar att följa mönster. Jag är inte speciellt bra på att förstå mönster.

Jag började virka enligt mönstret och hängde med till etapp ett eller två innan jag körde fast, blev arg och fortsatte på egen hand. Första försöket blev inte bra, men jag drog upp det och försökte igen. På nyårsafton lyckades jag göra färdigt den första snöflingan och lyckan var stor. Jag fortsatte sedan tills jag hade åtta olika snöflingor (ingen upprepning här, inte) innan inspirationen tog slut.



Nu längtar jag tills det blir jul igen, så att jag får skaffa en gran att hänga upp dem i! Säkert blir det mer virkat julpynt innan dess, det är ju ett tag kvar...





(Återigen är jag inte speciellt happy på bloggprogrammet (eller mig själv?). Jag hade inte alls lagt bilderna så här utan bättre, snyggare och mer kompakt. Det ser bra ut i redigeringsfönstret, men inte i själva bloggen. Tyvärr!) Men ändå;

Be happy!


Kommentarer