Svart, ribbad mössa

Halsvärmaren, från förra inlägget, gjorde jag färdig i bilen på väg upp till Åre. Efter en eller två dagars skidåkning var jag väldigt virksugen igen. Som tur var är en av kompisarna som var med också lite av en virknörd, så en eftermiddag gick vi ut på jakt efter en garnaffär. Jag var tveksam till om det skulle finnas någon affär över huvud taget som sålde garn i Åre centrum, men det fanns det verkligen! Vi hittade en prima garnaffär med trevlig personal, som dessutom hade rea på olika härliga ullgarner.

Jag började med att köpa ett svart ullgarn (Eskimo) för att göra ett nytt försök att virka en mössa till Herr S. Så här blev den:


Herr S är nöjd med mössan och jag är väldigt nöjd med att ha förstått att det var så enkelt att virka en ribbad mössa, något som jag trott innan att man endast kunde åstadkomma med stickning.




Be happy!


Kommentarer