Disktrasor - en studie i olika virktekniker

I mars gjorde jag en ny disktrasa till vårt nya kök. Naturligtvis blev det garn över från den, som jag inte bara kunde låta vara. Så jag gjorde en till. Naturligtvis räckte inte det garnet, så jag fick köpa ett till nystan. Som det blev garn över på när den andra disktrasan var färdig. Så jag gjorde en tredje. Och tro det eller ej, den här gången tog garnet slut alldeles lagom tills den var färdig!

Nummer ett, av puffmaskor. Den har ni antagligen redan sett.

 Nummer två, i stjärnmönster. Fram- och baksidan blev väldigt olika.

Nummer tre, "citronskal".

De ser alla väldigt blå ut, men det är bara ljuset som luras. Alla är vita (eller ja, den sista är vit och fin. De två första har använts en del, så de är bara ganska vita).

Alla dessa mönster/tekniker har jag hittat på garnstudio.com, under Drops instruktionsvideo. Ingen av de här teknikerna var så svåra att genomföra som det kanske ser ut, så en annan gång kanske jag vågar mig på att prova någon av de andra.




Be happy!


Kommentarer

  1. Va fina de blev! Jag har virkat två disktrasor till min syster med snäckskalsmösnter på som blev superfin :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar