Flera pannband

De är enkla att göra, de går snabbt att göra och de går att variera på flera sätt (även om just de jag har gjort hittills är ganska lika varandra), så det blir förstås mer än ett pannband. De är perfekta att använda för en sådan som jag dessutom, som blir kall om öronen så fort det är under 15 plusgrader ute. Och naturligtvis vill man ju ha pannband i flera olika färger, så att de kan anpassas efter kläder och humör. Tack till genialiska Fröken A, som startade det hela genom att önska ett lila pannband!


Det blå är virkat med virknål nr. 3,5 i ett mjukt bomullsgarn från Marks & Kattens, Victoria heter det. Det vita garnet är ett vanligt acrylgarn, som jag hittade i min virkkorg. Virknål nr. 6 använde jag där, trots att garnet inte är så tjockt. Det blir ju lite lösare och luftigare på det sättet. Och så pimpade jag det med en blomma (egentligen två blommor på varandra).



Be happy!

Kommentarer