Handledsvärmare

För några veckor sedan visade jag ett pågående projekt, ett så kallat work in progress, som var handledsvärmare. Jag hade tänkt sy på knappar eller något annat som dekoration, men kom fram till att de var finast som de var. Så, ingen större skillnad från tidigare inlägg, alltså:
 Jag ville att de skulle se lite grova ut och efter att ha provat några olika varianter bestämde jag mig för citronskalsmönster (varannan fast maska och varannan stolpe). 
Inspirationen fick jag från de här stickade handledsvärmarna från Panduro. Egentligen skulle jag väl ha haft ett tjockare garn och en större nål för att få "rätt" grovhet på värmarna, men nu gjorde jag dem bara för att jag hade garn över från tidigare vantar och mössa. Och de blev ju ganska bra så här också, tycker jag! Spetskanten valde jag att virka dit, som ni ser.

Jag hade väl tänkt att ni skulle få se mammas flätmössa någon gång, men den verkar inte vilja bli färdig så snabbt. När jag väl har tid att virka på den, äter den upp garnet och jag måste ta en paus i virkandet tills jag får tillfälle att köpa nytt garn. Med andra ord går det åt mycket mer garn än jag hade räknat med. Innan jul ska den vara färdig i alla fall, det vågar jag lova.



Be happy!

Kommentarer