Små skridskor och sockor

Jag tänkte virka raggsockor, men så såg jag bilder på pyttesmå sockor/skridskor i en annan blogg och var tvungen att göra några sådana först.
Skridskor
Sockor
Mönstret kommer från Kungen och Majkis och är väldigt bra beskrivet.

Jag har egentligen fler skridskor, men de saknar "skenor". De enda säkerhetsnålar jag hade kvar efter det första paret var nämligen för stora och att hitta nya var betydligt svårare än jag någonsin kunnat tro! På tygaffären hade de bara askar med blandade storlekar (en sådan som jag redan har, med alldeles för stora nålar.) På Hemtex och TGR hittade jag inga säkerhetsnålar alls. Panduro hade i rätt storlek, men enbart svarta eller guldfärgade. Nu återstår att ta sig till garnaffären och Åhléns för att undersöka deras utbud. Jag tar tacksamt emot fler förslag!

(Jo, Kungen och Majkis skridskor har ju gem som skenor, men jag vill hellre ha säkerhetsnålar, som jag har sett att vissa också använder. Dessutom äger jag inga gem heller!)

Den som följer Happy Yarn Jobs på facebook vet nog redan att jag har börjat på ett par stora sockor också. Den ena är nästan färdig och jag tror att jag kan bli riktigt nöjd med dem.




Be happy!

Kommentarer