Raggsockor 2.0

De blev färdiga till slut, trots allt. Jag tröttnade på de här sockorna flera gånger och övervägde till och med att riva upp dem när de var nästan färdiga. Så här var det; på de första sockorna virkade jag vanliga fastmaskor överallt utom på hälarna, där jag tog igenom båda maskbågarna istället för bara den bortre. På par nummer två provade jag att ta igenom båda maskbågarna hela tiden, så att det skulle se mer enhetligt ut. Det blev inte bättre så, tyckte jag, utan jag blev mycket mer nöjd med de första. De andra sockorna blev ju naturligtvis mindre än de första, vilket jag inte hade tagit med i beräkningen. Jag körde bara på efter samma mönster. Sockorna blev alltså för små för mina fötter och jag visste inte riktigt hur jag skulle få till dem med de olika restgarnerna som jag använde.

Men så kom jag på: Clarion Hotell Plaza i Karlstad har en julgran i receptionen, dit vem som helst får komma och lämna julklappar som de sedan överlämnar till stadens hemlösa. Förhoppningsvis finns det ingen hemlös med så små fötter (barnfötter alltså), men man vet ju aldrig. Så där får de hamna i alla fall!

Så här blev sockorna till slut:







Be happy!


Kommentarer

  1. Det är så tråkigt när det inte blir som man tänker sig, och för mig blir projektet oftsdt bara liggande då… ;) Sockarna blev ju fina i alla fall, och vi får väll hoppas då att de kommer till användning på annat håll! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är så tråkigt med projekt som bara blir liggande ofärdiga! Skönt när något ändå blir klart. Jag hoppas att sockorna kommit till användning någonstans, man har ju ingen aning om var de hamnar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar