Reflex

Den här reflexen ser väldigt mycket ut som min, som jag redan har visat er, men det är faktiskt en annan. (Nu bestämde jag mig tillfälligt för att det heter en reflex och inte ett). Den gick snabbt att göra och är nu skickad till min mamma, som ville ha en sådan. 

Jag tänkte också visa er "skatten" som morfar kom med i julas. Det var en stor trälåda (den fick mamma) full med garn! Mest bomullsgarn, men även en hel del varpgarn. Där fanns också ett litet set med tre nystan och beskrivningar till tre olika grytlappar. Jag fick ta det jag ville ha och resten skänks bort. 
Det här ville jag ha! Vet inte vad jag ska göra med det än, men det kommer nog till användning när möss- och socksäsongen är över, om inte annat. 

Alla vet kanske inte vad varpgarn är för något. Det visste inte jag! Jag har hittat stora rullar av det tidigare och virkat små korgar av det. Det passar det väldigt bra till, tycker jag, men nu vet jag också att varpgarn är sådant som används vid vävning av mattor! Det är alltså det som håller ihop exempelvis mattrasorna. Typ. 


Be happy! 

Kommentarer