Skägg

Att virka ett skägg var ännu en sådan där sak som jag har tänkt göra väldigt länge, men aldrig riktigt kommit till skott med. Men så igår blev det av, efter att jag blivit så kall om hakan när jag åkte hem från jobbet. Jag hittade ett nystan med ett mjukt, brunt garn i garnkorgen, som räckte precis till mitt skägg. Vad det är för material vet man inte riktigt, men jag gissar på akryl eftersom det är så mjukt. Värmer gör det i alla fall!
Selfies, skägg och ett vintage-filter. Hur hipp blev jag inte nu?
Jag tog garnet dubbelt så att det skulle passa till virknål nr. 4 och virkade skägget i puffmaskor, fast med färre omtag än i beskrivningen som finns på Drops Design, så att "puffarna" blev lite mindre. Det gick både snabbare och enklare än jag hade föreställt mig. På varje sida gjorde jag ett band av luftmaskor, så att det bara är att haka av och på skägget.


Be happy!

Kommentarer