Sjal av kärleksknutar

Jag har på senaste tiden gått med i diverse virkgrupper på olika sociala medier, som jag får en hel del inspiration ifrån. Ett tag verkade det vara populärt med kärleksknutar, något som jag också ville prova. Jag hade två gamla garnnystan som redan varit på väg att bli en sjal under några år, men eftersom det aldrig blev något av den så drog jag upp den för att prova att virka kärleksknutar istället. Det var trevligt att virka och jag tänkte att när den blå blev färdig, skulle jag göra en rektangulär av det svarta garnet, med lite större maskor. Det var bara det att när det blå garnet var slut, var sjalen inte stor nog, så jag tog allt det svarta till fransar på den blå sjalen. 

Resultatet? 

En sjal som jag inte tycker speciellt mycket om.
 
Kanske någon annan,  någon av er, gör det?

 Kärleksknutarna på nära håll.

Även om själva sjalen inte blev i min smak, var det inte sista gången jag virkade kärleksknutar! Hoppas jag.



Be happy!

Kommentarer