WIP Wednesday

Jag har varken slutat virka eller blogga om det, men på sista tiden har jag virkat så mycket att det inte funnits något att visa här.
Som jag nämnde tidigare, var jag sugen på att prova att göra "african flowers" (det borde väl gå lika bra att kalla dem "afrikanska blommor" på svenska), och det gjorde jag. När garnet tagit slut/jag hade tröttnat/jag tyckte att jag hade tillräckligt många, bestämde jag mig för att försöka sätta ihop dem till en väska. Och där är vi nu. Ungefär här:
 
Sedan har jag även börjat på en mössa till Herr S. Det ska bli en ribbad, baggy-style mössa som inte är så varm. Den ser ut så här just nu:
 
Jag brukar ju inte ha flera projekt på gång samtidigt på det här sättet, men just nu passar det väldigt bra. Väskan håller jag på och pysslar med hemma, medan mössan är bra att ha med i väskan när jag till exempel åker tåg. Vilket jag ju gör ganska ofta.

Ni vet väl förresten att ni kan följa Happy Yarn Jobs på facebook också? Idag, och alla andra onsdagar, får ni gärna gå in där och visa era pågående projekt (WIP Wednesday står ju för Work In Progress Wednesday)!

Bonusbild: jag kanske inte tycker så illa om den här sjalen av kärleksknutar ändå.
"En blå, blå sjal med svarta fransar, och något mer som inte syns"





Be happy!


Kommentarer