Örhängen

Mamma skickade mig ett urklipp ur en tidning. Det var tips på hur man virkar sig ett (eller flera!) par söta, hippie-inspirerade örhängen. Jag blev lite bitter över att inte ha kommit på idén själv, men kunde ju så klart inte låta bli att göra några stycken. Så nu är jag alltså tillbaka i African Flower-träsket.
 Garnet jag använder är mest Candy från Svarta Fåret, men även några andra bomullsgarner jag hade hemma som är tillräckligt tunna.


 Jag hade ett par gamla ärvda örhängen som jag plockade isär lite grann och gjorde en finurlig lösning med. Bilden ljuger lite, det var en lösning jag gjorde innan jag hade varit på Panduro och inhandlat små lås med tillhörande ringar. Nu sätter jag en ring och ett lås på varje blomma, så kan jag kroka av och på som jag vill. Flera örhängen, fast bara ett par clips (ja, för jag har inte hål i öronen)!

Ett armband blev det också. Jag har även tänkt göra något slags hårband på samma vis.



Be happy!

Kommentarer