Make up pads

(Eller på svenska; bomullsrondeller-för-att-lägga-på-och-tvätta-bort-smink-med)

Har någon en bättre benämning för dessa på svenska, så tar jag tacksamt emot den!

Förra veckan visste jag inte riktigt vad jag skulle virka. Har mest garn för vintersaker nu, och det känns inte så motiverande i värmen. Så jag googlade runt lite och snöade till slut in på badrumsrelaterade saker! Först ut är dessa pads:
De ser lite ut som Mariekex, men det är alltså pads som jag tänkt ha att ta bort smink, främst från ögonen, med. Kanske lurade jag mig själv när jag köpte en burk mandelolja för ändamålet, eftersom det antagligen duger precis lika bra med vanlig olivolja.  En fördel med mandeloljan är dock att man inte luktar mat efter att ha smörjt in sig med den. Sedan har vi såklart också den fantastiska ringblomsoljan som jag får av mamma ibland, men den tar alltid slut så fort...

De här två vita, lite tjockare, har jag tänkt använda till att ta på puder och rouge/blusher med. Ovansidorna är rundlar av puffmaskor och på baksidorna gjorde jag bara vanliga fastmaskor. Alltihop med vanligt bomullsgarn och virknål nr. 3.




Be happy!

Kommentarer