Virkade dukar på kläder

Det låter kanske lite konstigt, men är inte tokigare än så här. Jag har köpt gamla virkade dukar från second hand-affärer, som jag sedan sytt fast på kläder som jag tyckte gjort sitt som vanliga, alldagliga plagg.
En gammal H&M-top och två dukar med samma mönster, (fast den ena var lite större). Jag nålade fast dukarna på tröjan, där jag tyckte att de skulle sitta, och sydde med någon liten variant av sicksack-söm. Sedan klippte jag bort tyget från tröjan innanför sömmen. I efterhand ångrar jag att jag klippte av tyget högst upp vid nacken. Men men, man lär av sina misstag!
En vanlig grå sweatshirt (?) fick också två virkade dukar påsydda, fast med ett helt annat resultat. De här dukarna är också likadana, sånär som på färgen. Först tänkte jag försöka bleka eller färga dem så att de skulle få samma färg, men så bestämde jag mig för att det var charmigt med lite olika nyanser. De sitter alltså längst ner i höger hörn, på framsidan, om man har tröjan på sig.
Nu är ju inte något av det här någonting som jag har virkat, men jag tycker ändå att det platsar här. Det finns virkade saker med, det är något som jag har skapat och det är "happy yarn jobs"!

Och säga vad man vill om Internet. Där finns en väldig massa skit, men det är också en fantastisk källa till inspiration! Det mesta jag gör är ju inte idéer som bara ploppar upp i huvudet från ingenstans, utan snarare med hjälp av inspiration från sådant som andra redan har gjort. I de här fallen har jag facebook-, Reddit- och Instagramanvändare, google och mitt senaste beroende, Pinterest att tacka.



Be happy!

Kommentarer