Boot cuffs

Stövelmuddar, ankelvärmare... Nej, jag hittar tyvärr inget bra ord på svenska, så de får helt enkelt heta boot cuffs. Google translate gav mig det enda förslaget "uppstarts manschetter". Nej tack!
 Så här ser de i alla fall ut. Ungefär som handledsvärmare, fast bredare. Jag antar att de mest är tänkta att använda som dekoration, men de hindrar ju också kylan från att komma in i skon upptill. De här är virkade i tjockt ullgarn, så värma lär de göra! Lite väl tjockt garn var det allt; det gick åt ganska precis ett nystan till varje boot cuff. Knapparna har jag bara sytt dit som dekoration och mönstret är förstås det gamla kära flätmönstret.
Till högklackat (tja, med mina mått mätt högklackat i alla fall!). With high heels (high for me, at least!).
Till gamla, slitna kängor. With old, worn out boots.

Boot cuffs that I crocheted from a thick wool yarn. Pretty much one skein of yarn for each boot cuff. Buttons sewn on for decoration. There is no pattern, but I used the same idea as in Rheatheylia's cable hat.





Be happy!

Kommentarer