Invirkade burkar - ljuslyktor

Äntligen är det september, då man "får" virka flätmönstrat igen!
I somras åt vi på en restaurang där de använder sådana här glasburkar som vattenglas. Det jag såg var burkar som vore perfekta att virka in och ha som ljuslyktor. Så jag frågade om jag skulle kunna få köpa en. "Ta den, du!" sa den trevliga servitrisen, som hade gett en vattenflaska eller liknande till en annan gäst någon vecka tidigare. "Men om jag vill ha två, då..?" frågade jag. "Ta dem!" svarade hon. Så, tack snälla Br. Olssons Elektriska i Karlstad!
Så här fina blev lyktorna till slut:
Jag läste någonstans att man bör lägga sand eller liknande i botten på burkar eller glas som man har ljus i, om de inte är tillverkade för det ändamålet. Så det kan ju vara en bra idé att göra det, för att undvika att det blir överhettat.



Be happy!

Kommentarer