Spiralmössa/divine hat

Jag har ett antal vintermössor som jag tycker väldigt mycket om, men de är alla just vintermössor, lite för tjocka och varma för att ha nu på hösten när det bara är lite kallt ute. Den jag gjorde av vad som var kvar av det underbara alpaca-garnet blev ju som bekant för stor, så det var bara att göra en ny mössa. Garnet, Marks & Kattens eco baby ull, hittade jag på rea i "min" garnaffär, Stick & Sy i Karlstad. Mönstret är Rheatheylias "divine hat" och en översättning till svenska finns hos Saanis design.
I needed a hat for the fall, something to wear until it's cold enough outside to use my winter beanies. So I found Rheatheylias pattern for Divine hat, which I really liked. It is fun to crochet, not as hard as it may look and I really like the result too! There will probably be more divine hats from me. The yarn I used for this hat is eco baby wool from Marks & Kattens.




Be happy!

Kommentarer