Linne/top

Ok, det här är egentligen lite fusk. Någon kanske kommer ihåg klänningen som jag virkade ihop av ett gammalt linne och en gardin förut. Jag lyckades ju inte så bra med att sätta ihop dem snyggt och därför (?) har jag inte använt den en endaste gång. Så häromdagen tog jag isär dem igen och snyggade till linnet lite grann längst ner. Resultatet låter jag min nya provdocka Jennica visa er. Det är ungefär som att ha en barbiedocka i min egen storlek! Linnet är alltså ett "Hennes"-linne, som jag hittade på Röda Korsets Kupan. Vad jag har gjort är att virka med varpgarn i halsen, ärmhålen och längst ner.

Ok, i did not crochet this entire top. Maybe someone remembers the dress I made from it and an old curtain. Well, I never once used that dress so i took it apart again and instead fixed the top a little at the bottom. The result is presented to you by my new mannequin Jennica. It is like having a Barbie doll in my own size! And of course, she makes it a lot easier to make or remake clothes.
Halsbandet på bilden har ingenting med texten att göra. The necklace on the picture has nothing to do with the text.



Be happy!

Kommentarer