Lite småpyssel/some little things

Fredsmärken
Peace signs
 Efter några egna misslyckade försök och lite letande på Internet, hittade jag grundmönstret till dessa peacemärken. Något måste jag uppenbarligen ha gjort fel, eftersom inget av mina blev lika runda som originalet. Kanske får prova med en annan grovlek på garn och nål nästa gång. Garnet jag använde är Svarta Fårets Candy och nålen var nog 2,5 om jag minns rätt.

After some failed attempts to crochet my own peace signs and some searching on the Internet, I found this pattern. Obviously I did something wrong, as mine did not turn out quite as round as the original. Maybe I'll try another thickness of the yarn and the hook next time.


Viol
Violet
Den här är helt och hållet virkad efter ett mönster från Järbo garn, förutom att garnet även här är Candy från Svarta Fåret. Mönstret var enkelt att följa och för att vara första försöket blev jag ganska nöjd, trots att hålet i mitten kunde varit lite mindre.

This is entirely made from a pattern from Järbo garn, which is in Swedish so sadly I don't think any non-swedish speaking readers would enjoy it.





Be happy!

Kommentarer