Ännu en vågmönstrad mössa/another wavy beanie

Ibland är jag "mellan två olika projekt", när jag gärna vill virka på något men inte riktigt har rätt inspiration för att påbörja någonting. Då brukar mamma (naturligtvis helt ovetande om detta) komma med ett önskemål. Mamma och Herr S är faktiskt de som mest hjälper mig framåt i virkandet, genom att komma med olika önskningar då och då, även om de kanske inte tror det själva. 

Den här gången hade mamma sett den vågmönstrade mössan och ville ha en likadan. Den fick gärna vara i samma färg som min eller cerise, i ett tunt, mjukt garn. Kanske mohair. Absolut inte akryl. (Jag tror bestämt att vi är släkt...) På garnaffären hittade jag ett mjukt, tunt, cerise garn i alpacka. Alpackagarn är fantastiskt om ni frågar mig! Det var lite väl tunt, så jag tog dubbelt garn. Två nystan räckte alldeles utmärkt.
Sometimes I'm "between different projects", when I really want to crochet on something, but don't really have the right inspiration to start anything. Then my mom usually (of course totally unknowing about this) comes up with something she wants me to crochet for her. Mom and Mr S are actually the ones who help my crocheting forward the most, by asking for different things now and then, even if they don't realize it themselves.

This time mom had seen the wavy beanie and wanted one for herself. It could be the same color as mine or cerise, in a soft, thin yarn. Maybe mohair. Absolutely not acrylic (I think we are related...). At the yarn store I found a soft, thin cerise alpaca yarn. That is an amazing yarn quality if you ask me! This one was a bit too thin for the project, so I used double threads. Two balls of yarn was just enough.
Så här blev mössan. Mamma blev jättenöjd och sa att det skulle bli nya favoritmössan. Jag måste faktiskt också säga att den passade henne utmärkt.

Here's the beanie. Mom was really happy with it and said it will be her new favorite beanie. And I actually have to say that it fit her really well.




Be happy!

Kommentarer