En skatt/a treasure

En kollega hade hjälpt sin mormor att flytta och berättade om hur mycket saker hon hade sparat på, bland annat nämndes gamla virkade dukar med en suck. "Virkade dukar, sa du? Vad ska ni göra med dem?" frågade jag med stora ögon. Någon vecka senare hade jag fått en kartong full med virkade saker. Dreglande och med tindrande ögon plockade jag ut det jag ville ha. Det var många små dukar! Det jag inte ville ha lämnade jag in till Röda Korsets Kupan. Kvar finns nu två fantastiska virkade överkast. Jag är inte säker på vad jag ska göra med dem, men jag kunde bara inte lämna bort dem.

Nu kanske ni undrar varför jag som tycker om att virka vill ha en massa färdigvirkade saker. Svaret är att det finns nästan oändliga pysselmöjligheter med såna här små virkade dukar. Och alla idéerna får jag förstås från Pinterest.
A coworker had helped her grandmother moving and she told me about all the things the grandmother had saved in her house. There were these old crocheted doilies... "Doilies?" I asked. "What are you going to do with them?" Some week later I had gotten a box full of crocheted things. Drooling and with twinkling eyes I picked out the things I wanted. It was a lot! The things I didn't want, I brought to a goodwill store. What is left now is two amazing bedspreads. I'm not really sure what to do with them yet, but I just couldn't give them away.

Now maybe you wonder why I, who love crocheting myself, want to have a lot of things that someone else already made. The answer to that is that there are almost infinite possibilities what to do with repurposed doilies. And of course, all of these ideas come from Pinterest.






Be happy!

Kommentarer