Mössa/slouchy hat

Hej, det var länge sen!
Men det är ju sommar. Då gör jag mer saker än under resten av året, så bloggen hamnar rätt så långt ner i prioriteringslistan faktiskt.
Nu, när det börjar bli varmt igen, har jag dock virkat - trumvirvel - en mössa! Den är gjord helt i bomull, närmare bestämt Soft Cotton från Järbo garn, och med virknål nr. 5. Jag har inte följt något mönster, men mössan blev väldigt lik den här, som jag såg på Pinterest. Och det var ju så jag ville att den skulle bli! Själva mössan består av vanliga stolpar och resåren av reliefstolpar (varannan framför och varannan bakom).
 
Hi, it's been a while!
But it is summer. At summer time I usually do more things than the rest of the year, and the blog is not one of my highes priorities then.
Now though, when it's getting pretty warm again, I have crocheted - drumroll - a hat! The yarn I used is called Soft Cotton and is, obviuosly, 100 % cotton. The hook was a size 5. I didn't follow any pattern, but it came out very similar to this one that I found on Pinterest, which was how I wanted it to look.

 




Be happy!

Kommentarer