En till mössa/another slouchy hat

Vissa saker verkar aldrig bli klara, medan andra blir färdiga på en dag eller två. Som den här mössan, som jag började på igår och gjorde färdigt i förmiddags. Garnet var ett nystan från skatten som jag fick för några veckor sedan, av Herr S farmor.
Det är ju september nu och därmed börjar det bli ganska kallt ute. Människorna som flyr från en helvetisk tillvaro blir inte färre och några av dem lyckas ta sig ända hit till Sverige. De flesta av oss vill kunna göra någonting för att göra tillvaron lite bättre för de människorna. En av de saker som jag kan göra är att virka värmande kläder och jag tänkte börja med den här mössan. Jag gjorde den efter samma modell som den förra mössan jag gjorde, åt mig själv, för att jag gillade den modellen.

Some things never seem to get finished, while others are made in a day or two. Like this hat that I started yesterday and finished this morning. The yarn was a skein from the treasure I got from Mr S's grandmother a while ago.
It is September now and it's starting to get pretty cold outside. The amount of people trying to get away from unbearable conditions is not decreasing and some of these people manage to get here, to Sweden. Most of us want to be able to do something to make life a little bit easier for them. One of the things that I can do is to crochet warming clothes and I thought I'd start with this slouchy hat. I made it in the same fashion as the last hat I made, for myself, just because I liked that model.
 
 
 
 
Be happy!

Kommentarer