Väst med fransar/Fringe vest

Mamma gav mig ett rejält nystan, eller en rulle snarare, med okänt bomulls(?)garn som hon hittat billigt på en second hand-affär. Med det såg jag min chans att försöka mig på att virka en väst. Jag har en sedan innan, som jag köpt, och mer än en gång har jag fått frågan om jag virkat den själv. I wish, har jag svarat då, men nu vet jag att det är möjligt! Nästa gång ska jag göra en med lite mer mönster i. Beskrivning till blomman i mitten hittade jag i den här bloggen och resten är bara i stort sett mormorsrutor (tre stolpar, tre luftmaskor, tre stolpar och så vidare). För att veta vilken form västen skulle ha, jämförde jag med den jag redan hade. Svårare än så var det faktiskt inte! Men det har ju förstås tagit sin tid.

My mother gave me a great skein of unidentified cotton (?) yarn, which she had found for a good price at goodwill. With that, I saw my chance to try to make myself a vest. I have one from before, a store bought one, which more than one person have asked me if I have crocheted. I wish, used to be the answer to that, but now I know it is possible! Next time I'll make one with a little more fun design. How to make the flower in the middle is described (in Swedish though) in this blog and the rest is more or less just granny square technique. To make the right shape and size, I compared the vest to the one I already had. It actually wasn't much harder than that! Although, of course, it took some time.




 Be happy! 

 

Kommentarer