Mager sömnig katt/Lean, sleepy cat

I vår bil ligger den här katten, en av de allra första amigurumisarna jag gjorde.
En kompis som åkte med i bilen såg katten och ville ha en egen.
Så, jag bläddrade fram mönstret till "Mager sömnig katt" i boken, som jag för övrigt fått av nämnda vän och började virka. Det garn jag hade hemma som skulle vara lämpligt för en ullig liten katt var orange och rött alpackagarn. Det finns ju sådana katter i verkligheten, så det kan nog bli bra, tänkte jag. (Alltså inte katter med alpackapäls, utan orange/röda). Men en amigurumi-katt ska nog helst inte vara röd-orange om man verkligen ska kunna se att det är en katt... Sömnig blev den i alla fall.

The white/grey cat above, one of the very first amigurumis that I made, is laying in our car. A friend who was going in the car saw the cat and wanted one. So, I went to the page in the book, which I got from the same friend, and started to crochet. The yarn I had at home, that would be suitable for a fuzzy little cat, was orange and red alpaca yarn. As orange/red cats do exist, I thought it could be ok, but amigurumi cats don't appear to want to have those colors if you should be able to see that they really are cats. It got sleepy, though.
"Kan någon släcka ljuset?!" "Can someone please turn off the lights?!"
"Miao." "Meow."
"Zzzz zzz zzz"


Be happy!

Kommentarer