Flätmössa i två färger/Two colored cable hat

Egentligen hade jag tänkt göra en annan mössa, men jag var inte riktigt överens med mönstret, så jag tänkte att jag provar om det går att virka en flätmössa i två färger. Det gick! Garnet är raggsocksgarn från Svarta Fåret i 70 % ull och 30 % polyamid, för att det fanns i de färgerna som jag ville ha. Mönstret är från Rheatheylia och jag använde översättningen av mönstret från Pysselkiisen. Det är så roligt att virka flätor, jag älskar det!
At first I was going to make another beanie, but I didn't really get along with the pattern. So I thought "why not try to make a cable hat in two colors?" and it worked out pretty well! The yarn is a sock yarn with 70 % wool and 30 % polyamide, because that's the one that had he colors I wanted. The pattern is from Rheatheylia and I used the Swedish translation from Pysselkiisen. I really love crocheting cables!





Be happy!

Kommentarer