Ny mössa/Stepping texture hat

En av de bästa sakerna med vintern är alla mössor som man får virka och ha på sig! Så här är en till. En svart mössa är väl alltid bra att ha? Garnet är Easy från Sandnes Garn och det gick åt ganska precis tre nystan till min mössa. Mönstret kommer från Bernat Design Studio (jag hittade det via Pinterest) och finns att ladda ner gratis från Ravelry. Det var inte alls svårt att följa, om man bara kan virka smygmaskor och reliefstolpar. Jag är redan sugen på att göra en till! Men jag har ett annat mönster sparat som jag också vill prova...

One of the best things with winter is all the hats that you get to crochet and wear. So, here is one more! A black hat can never be wrong, right? The yarn is Easy from Sandnes Garn and I used almost exactly three skeins for my hat. The pattern is from Bernat Design Studio (I found it at Pinterest) and it's available to download for free at Ravelry. It's not hard at all, as long as you know how to make double crochet front and back posts. I already want to make another one! But I also have another pattern saved that I want to try...





Be happy!

Kommentarer