Sengångare/Sloth

Det är ju lite trendigt med sengångare just nu (enligt mina iakttagelser åtminstone) och dessutom är det ett djur som jag kan identifiera mig med. Så, där kom inspirationen att virka en amigurumi igen! För att den ska kunna klättra och hänga här och där, satte jag in magneter i tassarna (?? händerna och fötterna?) på den. Vanliga magneter, som jag redan hade hemma i olika former och varianter, var inte starka nog för att hålla igenom två lager av fastmaskor i bomullsgarn, så jag fick köpa extra starka neodymmagneter från Clas Ohlson. De är så starka att jag nästan inte kan få isär dem från varandra!

Tro det eller ej, men jag började faktiskt på ytterligare en sengångare innan den första var färdig (för att jag inte hade magneterna och därför inte kunde göra mer just då) och skrev då ner hur jag gjorde. Kanske kommer det alltså ett mönster så småningom!

Sloths are kind of trendy right now (at least from my observations) and it could also be my spirit animal. So, there's the inspiration to crochet another amigurumi! To make it able to climb and hang out here and there, i put magnets in its paws (?? hands and feet?). The different magnets I already had at home were not strong enough though, so I had to buy neodymium magnets. They are so strong I could hardly take them apart!

And believe it or not, I actually started making another sloth before this one was done (because I was stuck at the moment without the magnets) and wrote down how I did. So maybe there will be a pattern in the future!

På kylskåpet/On the fridge
 
















Be happy!

Kommentarer