Mössa: Stepping texture hat

I december lyckades jag övertala en vän att hon behövde en ny mössa. Hon har två mössor som jag gjort tidigare, men ingen av dem har passat riktigt bra. Nu fick det bli en mörkgrå, likadan som min egen senaste Stepping texture hat. Garnet är även här Easy från Sandnes Garn i 100 % ull, men jag använde nål nr. 9 istället för 8 för att mössan skulle bli lite större. Tre nystan var dock ganska perfekt den här gången också, för jag gjorde inte mössan riktigt lika lång som min. Till min stora glädje fick jag beskedet häromdagen att den passar perfekt och är amazing!

In December I managed to convince my friend that she needed a new hat. She has two hats that I've made before, but none of them was ever really good. Now we decided on a dark grey Stepping texture hat, just like the last one I made for mysef. The yarn is Easy from Sandnes Garn here too, but I used a 9 mm hook instead of 8 mm, to make the hat slightly bigger. It is a little bit shorter than mine though, so three skeins of yarn was pretty perfect this time as well. And the big question; does it fit? Yes, the friend told me the other day that it's amazing and fits perfectly. Finally!
Här är jag modell, men om vi är snälla kanske vi får se en bild på ägaren i mössan en dag! I'm modeling the hat here, but maybe we will get to see the owner in her hat some day.






Be happy!

Kommentarer