Vårig mössa/Spring-y hat

En kväll när vi satt och tittade på TV hade jag ingenting i händerna, så jag tog fram påsen med bomullsgarner och de första nystanen jag hittade var grön och turkos Soft Cotton. Det fick bli en mössa. Jag följde inget mönster, men jag antar att idén inte kom till mig från ingenstans, utan att jag har sett liknande mössor lite här och där. Jag hade gärna använt mössan själv, men trots att jag provade (i början...) blev den lite för liten för mig. Så den hamnar direkt på Tradera! Sök på "Happy yarn Jobs" om du är intresserad.

One evening when we were watching TV, I had nothing in my hands so I started looking through the bag where I keep my cotton yarns. The first ones I found was green and turquoise, and they became a hat. I didn't use any pattern, but I guess this idea did not just come to me from nowhere. I am pretty sure I have seen similar hats here and there. Even though I tried it on, (but only in the beginning...) sadly it turned out a bit too small for my head. So it goes straight to Tradera, the Swedish ebay.


Förresten har jag ett roligt, lite större projekt på gång. En kollega som väntar barn vill ha en barnvagnsmobil och köper den hellre av mig än av någon okänd. Det ser jag fram emot att börja med!

And by the way, I have a fun, bigger project coming. A colleague who is pregnant wants a stroller mobile and she prefers to buy it from me rather than from someone unknown. I'm looking forward to starting that!



Be happy!

Kommentarer