Blommor i ull/wool flowers

Igår skickade jag alla blommorna som jag virkat under maj månad till Kil, till den snälla kvinnan i föreningen som skickade ullgarnerna till mig. Till Nationaldagen ska de, tillsammans med alla växter som de andra har virkat/stickat/skapat, pryda Lilla Torget i Kil. (Det kan också heta Bibliotekstorget, eller något helt annat. Den som vet får gärna höra av sig!) Här är alla blommor som jag hann få ihop:

Yesterday I put all these flowers in the mailbox, to the nice lady who gave me all the yarn. In a week or so they will be part of a yarnbomb!
Jag började med att virka en solros, för enkelhetens skull. Och så lavendel, för att jag älskar lavendel. First a sunflower, because it was easy. Then lavender, because I love lavender.
Linnéa, för att jag heter Linnéa (i andranamn). Linnaea borealis (?), because we share the same name.
Skogsstjärna, för att det är Värmlands landskapsblomma. Och för att det är en fantastiskt fin blomma! Trientalis europaea, because it's the flower of the Värmland province, where I live. And it's a beautiful flower!
Hibiskus, en av mina favoritblommor. Hibiscus, one of my favorite flowers.
Murgröna, en växt jag tycker om. Ivy, or Hedera Helix. Another plant i like.
Körsbärsblommor. Vem älskar inte dem? Mönster från Järbo garn. Who doesn't love Cherry blossom?
Ringblommor, för att mamma odlar och gör ringblomssalva av dem. Bland annat. Marigold, because my mother grows them and makes marigold salve.
Smultron på strå. Wild strawberries on a straw.
Magnolia är ytterligare en favoritblomma, men jag tycker inte att jag lyckades göra den rättvisa. Magnolia is also one of my favorite flowers, but I'm not sure what kind this turned out to be.
Dahlia, också en favoritblomma som kunde blivit bättre. Dahlia, another favorite that could have turned out better.
Till sist Rhododendron. Den blev jag inte heller särskilt nöjd med, men det gjorde sig åtminstone bra på bild! Finally Rhododendron. Didn't turn out very good either, but at least it looks pretty good on the picture!




Be happy!

Kommentarer