Pickle Rick!

Herr S tycker mycket om TV-serien Rick and Morty. Själv tittar jag ibland. Avsnittet där Rick förvandlar sig till en gurka för att slippa gå i terapi med familjen såg jag, och tänkte att det kunde passa bra att virka en Pickle Rick till Herr S födelsedag. Så det gjorde jag. På frihand. Jag kollade runt lite på nätet för att få tips från andra som redan hunnit virka en. Någon hade virkat hela gurkan i puffmaskor. Jag valde att göra några puffmaskor här och där, för att få en lite knölig yta. Själva gurkan var inte svår att göra, det är alltid värre med ansiktet på figurer som ska efterlikna något specifikt. Han såg i alla fall att det var Pickle Rick :-)
"I turned myself into a pickle, Morty"
Mr S really likes the TV show Rick and Morty. I watch it sometimes and happened to see the episode where Rick turns himself into a pickle so he won't have to go to therapy with the family. I thought it could be a good idea to crochet a Pickle Rick for Mr S's birthday that was coming up (it's today), so I did. I searched the web for some inspiration and decided to make some puff stitches here and there, to get a pickle-y, uneven surface. Making the pickle was no problem, but the face is always tricky when it comes to making something that should look like a specific character. At least he saw that it was Pickle Rick without me saying anything :-)



Be kind!



Kommentarer