Citronskalspannband/lemon peel head band

Ett långt och ovanligt ord blev det. "Citronskalspannband". Själva pannbandet är dock varken särskilt långt eller ovanligt. Det (än så länge?) sista plagget i min citronskals-serie. Det är inget direkt avancerat, men jag bara älskar strukturen i citronskalsmönstret, garnet Soft Lama från Svarta Fåret och den guldgula färgen på garnet! Precis som till mössan och halsduken använde jag virknål nr. 5. För att få citronskalsstrukturen virkar man bara varannan fastmaska och varannan halvstolpe.
Bilden är sedan i november förra året, när @skoglump (kolla in hans instagramkonto!) och jag var i Kinosaki onsen under vår Japan-resa. Pannbandet var färdigt redan ett bra tag innan vi åkte dit, men ni vet, tiden.

Nu har jag i alla fall halsduk, mössa och pannband i Soft Lama och citronskalsmönster. Eftersom de inte är så tjocka, var tanken att jag skulle ha mössan och pannbandet mer på hösten och våren, men jag tyckte så mycket om dem att de har fått hänga med på vintern också. När det är kallt (vilket faktiskt inte är allt för ofta här i Karlstad) använder jag pannbandet som ett extra lager under mössan!

Here it is, the (so far) last item in my lemon peel texture set. The picture is from Kinosaki onsen in November last year, when Mr. S and I was traveling around Japan. The head band was actually finished already a while before that, but you know... time. As with the scarf and beanie, I used a 5 mm. hook for the headband. Maybe I'll make a pair of mittens or something else in the same yarn and texture some day in the future. Time will tell!



Be kind!

Kommentarer